Thursday, March 4, 2010

aku n lappy…ku tercinta..oh!

1.11 am

Entah berapa malam dah aku berjaga sampai jam 3-4 pagi. Penangan pergi kursus tak tidur sampai pagi. Lepas siang dah macam zombie..huhu…so, apa mahu cerita hari ini ye???

Umm…minggu lepas en.lappy sakit. Tak pasal-pasal aku kena berhabis sampai RM300 sebab kena tukar hard disc baru. Ada beberapa perkara yang tak best melanda:

  1. Lappy jadi sangat sensitive. Masuk external hard disc, tibe2 je lappy padam. Berat sangat kah?
  2. Cepat sangat panas tahap melampau. Tapi berlaku di setengah2 tempat je. Depan tv selalu la jadi panas macamlah kene jemur tengahari terik. Nih aku bawak masuk bilik, eh?elok pulak dia tetibe jadik sejuk. Ngade aih. Takkanla lappy pon kene letak kat suhu sekian2 pulak? Isk.muskil aku.
  3. Aku rasa dah tak happy ngan lappy sebab lappy sangat kosong n aku pulak malas bercampur takut nak simpan apa-apa, takut2 dia jam lagi. Ummm..camne?
  4. Ini kisah paling sedih. Aku tak mintak nalik pun hard disc yang lama tu. My friend baru je bagitau tadi, hard disc tu boleh ambik balik, buat external hard disc…sangat pilu hati aku tau. Dah lah mahal hantar repair, rugi pulak tu…wawawa….sape nak tolong aku ni???
  5. Repair ngan duit sendiri, padahal dipakai oleh ramai orang. Dahla tengah miskin amat nih…lagi siapa nak tolong aku nih???? L(
  6. Kecewa
  7. Sedih
  8. Sikit pun tak rasa seronok
  9. Nak bukak lappy sekarang macam sangat berhati-hati sebab takut lappy rosak lagi
  10. Tapi sendiri je yang jaga umpama kesayangan, tak boleh calar sikit pun, tapi…orang lain pakai umpama lappy adalah kereta kebal boleh langgar-langgar…wawawawa…sangat hiba hati saya
  11. Habis

L

…….

Esok ada 2 kuiz akan berlangsung. Habislah…keadaan sangat kucar kacir. Sangat tunggang langgang sekarang ini. Hari ini dengan selambanya aku tak pegi meeting umpamalah aku nih presiden persatuan suka hati aku la nak buat apa…sigh….durhaka pada presiden. Mesti semua orang marah punyalah…huhu..

……..

Cuba tengok tajuk. Ada kawan bagitau aku tadi, aku selalu cakap terbalik. Means macam letak 'tapi' kat belakang,

contoh : malas nak pegi kelas, tapi esok ada kuiz maka kena pergi

aku akan cakap : esok kene juga pergi kelas sebab ada kuiz, macam malas tapi….

Haha..aku baru perasan. Betullah, manusia bukanlah kenal sangat pada diri sendiri. 20% je mungkin (cakap terbalik lagi…haha..:D)

…….

Okay, sudah…selamat malam@pagi semua. Mata seya sudah sembap umpama beruang panda, tapi masih ada kerja perlu dibereskan…huhu…

Teruskah usaha Ina! Yeah!!

Nite all..da…~~


 

……..

3 comments:

NAzzXXra said...

laptop high maintenace..

cepat panas so belilah cooling pad..

jangan letak laptop atas benda lembut such as bantal..memang cepat panas..aku xtaw nape but many said so..

aku pakai desktop jek..hehe..senang nak jaga..

- BLuEOrAnGE - said...

hahhaa...
pesal ko tak bg kat aku je...
bole la jg aku jd McGuyver.. Keh3..

- BLuEOrAnGE - said...
This comment has been removed by the author.