Monday, September 28, 2009

aku n bila raya rasa sangat lame...


 

Kenapa raya kali ini sangat lame?

Sebab: Saya demam di hari raya. Rasa sangat tak selesa. Pergi beraya rumah saudara, batuk sini, batuk sana. Hamper saja nak pakai mask di hari raya. Yelah...kalau berjangkit kepada saudara mara yang lain kan haru? Tapi...tak kanlah nak pergi beraya dengan mask di muka kn? Nanti semua mak cik2 tak kenal pada saya. Habislah.

Kesudahan : raya dengan mood yang tidak berapa ceria. Tekak rasa perit. Haih. Memang sepanjang seminggu cuti ini saya asyik impikan bantal sahaja. Tapikan...dalam sakit2 ni, saya masih lagi beraya sakan juga. Walaupun tak berapa ceria, saya masih juga ke hulu, ke hilir beraya. Sempat juga membawa emak berjalan2 keliling Sabak Bernam. Sampai juga ke Perak. Maklumlah...raya ini kakak saya beraya nun jauh di Negara orang, jadi sayalah yang menjaga kereta dia. Selalu2 bawak kereta manual, bila dapat bawa kereta auto, seperti orang mengantuk di sorong bantallah...habis semua saudara saya ajak emak pergi beraya. Sebenarnya bukanlah nak sangat beraya, sebab badan pun tak berapa sihat. Tapi excited sebab bawak kereta orang. Heheh. Sudahnya kereta saya di rumah berdebu, seminggu tak gerak...kesian kereta saya..huhu...

Hari ini : oohhh..sungguh Monday blues...tak bersemangat langsung sebab seminggu menjadi tidak sihat. Oh, hari ini saya masih lagi rock star ye kawan-kawan...suara masih tenggelam timbul lagi...macam chips more. Kejap ada, kejap takde.

Menarik: haaa...yang menariknya, bila tak sihat, selera pon tak ada. Jadi, tahun ini buat julung2 kalinya, saya menyambut Syawal tanpa perlu risau berat badan naik mendadak..heheh. Yang ini memang saya suka sangat. Hari raya pertama cuma menjamah rendang+nasi himpit 1 pinggan sahaja. Raya kedua cuma makan kuih raya n minum air sikit juga. Raya ketiga baru ada selera sikit sebab emak masak nasi dagang. Seterusnya makan cuma cubit2 sana, cubit2 sini. Hari ini pon cuma minum air masak je pagi tadi...huhu...macam kronik sunggu ye? Sebenarnya tidaklah teruk sangat demam saya. Tapi, sebab tekak sakit n dah jadi rock star selama seminggu...makan pon jadi tak selera.

Persoalan : tapi...kenapa tak kurus juga ya? Muskil betul. Hahaha...


 

......

Gambar raya? Tak payahlah...muka sangat sememeh sebab asyik batuk2 dengan dasyat samapai senget2 tudung. Haha.


 

......

4 comments:

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

oho...demam ke??..sian2...

inna hayati said...

demam dah habis la...batuk saja tinggal. kalau nyanyi ni..ella pon kalah.heheh.
eh, kalu punya no pin..malam nanti balik kerja saya kasi oke?sorry..

DK said...

Woh. Macam kronik jugak demam raya akak nih. Sampai makan masa raya pun sekadar cubit2. Wuuu. Kan best kalau selera diya pun tak mencanak sgt masa raya.

Hope akak cepat sembuh sepenuhnya =)

inna hayati said...

ala...sedihla diya. time raya la nak makan macam2 sebab hari biasa takde. :D

mekaseyh...esok2 baikla ni.heheh.:D