Tuesday, June 23, 2009

aku n penat ah bawak kete 2-3 hari ini...

hye frens,
hari ini sangat memenatkan...
..............
Hari Ahad kelmarin hari tu aku balik kg.
Malam semalam aku tido kat hall dengan mak.
Ape kes tah nyamuk kat kampung macam berpesta???
Aku dah siap pasang ubat nyamuk, pasang kipas...sikit tak jalan.
Satu malam aku ngan mak aku lumba-lumba berjaga.
Kejap2 terjaga tak bleh tido.
............
Last2 subuh jek aku terus bangun.
Tak tido dah.
Wat sarapan,
Kemas2 keter...
Kejar2 kucing...
Sepak2 ayam...
haha!!
...................
Pastu g pasar plak ngan mak.
Udang segar, besar2 jari telunjuk...
RM12 hengget sekilo jek?
Kat Shah Alam mau
RM19 hengget sekilo.
Mak pon ape lagi..
*tengahari makan udang goreng celup tepung..ah..heaven*
................
Pastu jalan-jalan plak g kedai2 baju yang meriah macam nak raya.
Macam-macam jenis kain ade gantung.
Murah pon ye.
Tapi keras kejung.
Kasar juga.
Baik ah pegi Nagoya...
PKNS lagi murah.
.............
Tapi yg aku suke,
anak tudung yg cam budak sekolah pakai tu *aku pakai kaler hitam jek*
satu = RM 1.80
kat Shah Alam =3 RM 10.
kira murah ah pada aku yg kedekot bab2 bende alah macam tu...
haruslah aku borong agak banyak.
Pasal kakak aku pon suke nak rembat aku punye.
jadi, belikan kat die siap2
..................
Lepas balik dr pekan plak,
maen masak-masak ngan mak.
ngan pantasnye kitoang masak,
angkat2 sume makanan,
dok depan tv sambil makan nasik.
sambil tengok citer piliphine kul 12.30 tu.
.............
Habis je makan,
mandi2,
siap2,
bertolak la aku balik ke SA.
.............
aku merempit ngan kadar sederhana...
(Kancil=110 km/hr)
ok..aku tau biasa2 jek.
tapi agak luar biasa pada aku la...
pasal aku biasa lalu jalan kg tu,
80-90 km/hr jek.
sopan kan?

..................
sampai je umah,
masuk2 barang dari kampung masuk dalam umah,
zasss...
terus g keje plak.
sekali,
ofc mate tak dek.
ke hulur ke hilir aku kerje sensorang...
........
penat dah sangat2 sampai tahap ni.
bawak kete time nak balik umah pon macam hape jek.
sekali sampai umah,
mamat kecik tu tak tido lagi.
siap ajak main pulak...
pastu aku layan nengok tv plak.
*laverage* chnl : 701*
............
pastu masuk bilik,
bukak lappy,
on internet..
so now..
aku dah rasa macam tak bleh nak bukak mata.
penat amat.
tapi jari tetap menaip juga.
camne???
...............
penat ah...

3 comments:

NAzzXXra said...

bile nak jalan2 dgn aku plak?

Aku... Dia... Kamu.. said...

Sgt bizi. Tapi x per puas hatikan? hehehee...

inna hayati said...

nazek,
kije ah..kije..huhu...
ko turun shah alam, kite lepak2 kat tasek. nak??

kamu,
a'ah..agak puas hati la juga..rempit.hehe..