Monday, March 16, 2009

aku n bila nampak chopstick mesti aku rasa nak makan megi(mee segera)...

.......

Aku pon tak pasti berapa lama. Mungkin ada la nak dekat setahun dah kot aku tak masak. Bibik kakak aku pelik sket. Muka dia tibe2 jadik hijau kalau aku nak sibuk2 masak kat dapur. So aku tak akan cube2 nak buat baik tolong die kat dapur. Sebab kalau tolong die masak lagi la die macam singa masuk dapur. yup...that bibik memang pelik.

Tapi semalam, bibik cuti n my sis takde. Ada 4 orang lelaki kat rumah yang sangat kuat makan. urm...yang no tiga tu kurang sikit makan. Otak tibe2 jadi kosong. Ape la aku nak masak untuk budak2 ni so that diorang makan masakan aku. Nak masak nasi, aku macam rasa tak yakin jek. Ntah lauk ape plak nak tibai.

Kung kang, kung kang...finally dalam masa setengah jam, aku berjaya memasak sup makaroni. Rasa? okay... tanya sorang2 cakap sedap. Out of ten? yang sulung bagi 8, yang no 2 bagi 9, yangg no 3 bagi 10..(muehehe...terer gak makcik derang masak) n yang last tak cakap pape...memang die tak pandai bercakap je lagi pon. Yup, Amir yg tembam itula...

oh...main story nak citer..rupanya aku ni boleh lagi masak...huheh... :)

secondnya, nak citer...sebab pandang chopstick kat dalam laci la, jadi aku termasak makaroni. Memula nak masak maggi goreng jek. Belek punya belek, selongkar punya selongkar, tak jumpa plak mee maggi. Seb baik jumpa makaroni...berjaya!!

......

dapat 2 comforting hug yesterday. thanks dear. :)
.......

today??
sigh... T_T ....life is so hard sometimes. I am badly hurt. Dem!!!

......

3 comments:

ez said...

salam..inna..hehehe..akak tau inna pandai masak..awak masak best..bleh bukak kedai tau..ehhe

NAzzXXra said...

sameler kiter..nampak chopstick jek...mesti nak makan ala2 chinese food..japanese food..ataupun korean food..hu]]h..da lamer tak makan ramen..hehe..

inna hayati said...

ez,
thanks...

nazek,
mane ko cekau ramen? yg jual kat giant tu bole kira halal ke eh?