Friday, January 23, 2009

aku n amir update n gedik santai bersama ina...


hye semua...rindu tak?

saya sudah besar skang.... ^_^



see...see...comot giler kan? itula dienye sekarang...
hari ni dia demam, kakak aku pon bercuti la jugak...
sikit2 'ibuuuu....ibuuuu......'
aku usik sket...wa....wa....
sangat susah hati semua org.mujurlah petang ni sudah kebah demamnya...jadi sudah kembali ke rutin biasa, sudah menjadi comot semula. dah agak dah mamat ni, sekejap je hemsemnye... huhu...
-----
anak kakak aku ni empat semunya...
semuanya hero2 belaka...
macam2 peelnye...
bila sorang2 wat hal, memang tertekan sungguh perasaan aku.
.
hari ini yg no.2 wat lawak antabangsa...wat pertama kalinye hari ni dia g semayang jumaat lepas naik form 1.minggu lepas n lepasne dia tak sekolah, cikgu dia kata tak payah datang pasal minggu lepas2 punye jumaat adalah sesi beramah tamah dengan parents.
.
kebetulan....hari ni aku takde kelas,kakak aku pulak bercuti,waaaahhhhh.....dia punye mengada...salu g sekolah nek basikal,tak pasal hari ni nak kene hantar plak...
.
sebab???
1. panas
2. takut beg hilang
3. takut kasut hilang
.
memang aku hangen, gedik betul.owh...lupe nak cakap, mamat no.2 ini adalah sangat skema tahap dewa.hidupnye berdisiplin amat.jam ini buat ini, jam itu buat itu.takder kona-kona punye...
.
jadi,akulah...ye...akulah makcik yang berdedikasi ini dengan 'baik hati' (baca:sakit hati) terpakse g hantar die g semayang jumaat, pastu kene tunggu dia habis pulak pasal nak kasik beg sekolah ngan kasut. heaven kan anak sedara aku yg bijaksana itu? tunggu? sorry...hantar dia aku g balik umah. rasa2 dah habis semayang jumaat aku kuar la.
.
sekali, hamek kau, memang org tengah berpusu-pusu kuar dari masjid. jadi, boleh bayangkanlah perasaan aku? aku ni dah la anak dara dari kayangan...mane bleh berada di kelompok lelaki ramai2. kalau yg kuar tu atuk2, pakcik2 je takpe, aku boleh wat sopan2 je. ini abang2 yg kerje2 kat sekitar kawasan perumahan aku ni yg berlambak. control aku ok. sopan tahap gaban.
.
walaupun dalam kete, again aku anak dara dari kayangan ini pemalu ok, segan aku orang pandang2 macam ni. bayangkan aku bersesak2 di celahan lelaki2 itu...hoh, mesti kene hamun didalam hati oleh mereka. mesti mereka berkata ; 'gadis mane la menyibuk time2 org balik semayang nih, wat semak jalan je'... kan?kan?kan? betul tak?
.
oh...kenapalah anak sedaraku berperangai begini. end nye, aku warning dia, next week tumpang letak barang kat umah kawan, cik na tak koser nak anto dah. umah dekat je sebenarnye, tapi kerana skema dan sentiasa mahu kelihatan smart dan hensem menawan, makanya dia tak mahu berpeluh2. karang sampai sekolah dah tak hensem. sudahnya? aku lah yang berpeluh... hei...anak..anak...loteh den...
-----
nota lebihan: seronok gak sebenarnye, abang2 nih kuar dari masjid ngan muka sucinye...maklumlah lepas ngadap Tuhan...sejuk hati I menghayatinya....muahahaha...aku kah yg gedik jugak akhirnya? :)
.

No comments: