Wednesday, February 13, 2008

aku n mimpi...


~ menyerah dengan gaya paling cumel sekali~

Lama betul tak menulis dalam ni...minggu lepas eden bercoti sakan...tak sempat nak menjengok blog n kawan2 sume...huhu....

seminggu miniti detik cuti ku...

isnin-rabu : JB
rabu-jumaat: AI
jumaat-sabtu: SB
sabtu-ahad: TTDI J

di mana aku sebenarnye???

Malam tadi aku membaca buku sebelum tidur. Berat (buku tu tebal)... sampaikan aku termimpi menjadi watak utama dalam cerita itu dan pelakon tambahannya adalah meraka2 di sekelilingku. Pagi ini aku terjaga dengan rasa yang amat penat. Kerana cerita itu, yang isinya sangat berat telah menyebabkan aku melakonkan watak yang amat berat jugak...huhu...

Bangun dari tidur, aku terfikir lagi...hati dan perasaan adalah satu perkara yang amat susah dan paling payah untuk ditafsirkan.

Cerita itu tentang CINTA. Watak utamanya mengorbankan cinta hatinya demi keluarga. Sehingga akhir hayatnya dia menderita kerana hatinya tak pernah merelakan CINTA yang telah dibawa pergi. Pencerita kelihatan agak kejam kerana mengakhirkan cerita itu dengan penuh tragis.

Tapi, itulah realiti hidup...tiada akhiran yang bahagia umpama dongeng 'fairy tales'.....Tiada prince charming berkuda menyelamatkan puteri dari sang raksasa...Hidup memang sentiasa punuh dengan dugaan...hanya kita yang perlu kuat untuk menepis semua dugaan dan cabaran... *macam motivator pulok*

Tapi...kita boleh beli kuda or pegi ladang kuda...sewa menunggang kuda tak la mahal sangat kot...tak payah nak tunggu perince charming pon..muahahahaha... ;)

moralnya: jangan baca buku sebelum tidur...nanti termasuk dalam mimpi, otak jadi penat, badan pun letih juga..

Aku petik dari filem CINTA:

' Orang yang paling kita sayang adalah orang yang paling susah untuk disayangi...'

untuk kamu:

walau kamu begitu, aku akan tetap sabar di sini,

walau kamu begitu, aku akan tetap setia menanti...

*selamat hari lahir sayang...*

9 comments:

aria ayumi said...

kadang2 orang yang paling kita cintai adalah orang yang sering menyakiti hati kita... :)

wan said...

Cintailah orang yang menyintai kita.

inna hayati said...

ayumi;
cinta selalu mejadi penyebab sakit hati... ;)

kan wan;
susah.......huhu....

achik said...

beberapa minggu lepas, buleh kata tiap2 malam aku mimpi pelik.. siap dapat 'tanda kenangan' lagi.. ;p

ad3ck said...

oi esek ilang je ko neh ek. ntah2 skang neh pong ilang balik eeheheh.

inna hayati said...

achik...
uit?tanda kenangan??

ad3ck...
mano ado ilang2...ade je ni ha...;)

kawaii_desu said...

kenapa berjiwang sikalang...

but cinta itu perit... seperit gigitan lipan....

huhuhu

13may said...

perghhh!!! tak terkomen haku :D

inna hayati said...

kawai...
tak jiwang banyak...jiwang sket2 je...

hapuskan lipan!!

to en.may...
ala...nape tak komen...komen la...

;)