Tuesday, January 8, 2008

aku n buku...

hari ni pegi beli buku...

1. calculus by james stewart : RM 75
2.material science and engineering: an introduction : RM65

jumlah : RM 140.00

mengikut kata cikgu material aku:

' kalau awak tak baca buku2 ni, RM 140.00 itu dah dibazirkan sia-sia , tapi kalau awak baca, belek, hayati da faham semua isi buku2 ini, suatu hari nanti selepas awak berjaya, dan dapat kerje yang baik, awak akan gunakan ilmu di dalam buku2 ini untuk diaplikasikan dalam kerje2 awak seharian, awak akan sedar bahawa awak telah mendapat pulangan yang lebih banyak dari harga RM140.00 itu...'

jadinye aku pon insaf sekejap....

akhirnye aku dengan bangganya telah membeli 2 bijik buku yang tebal nak mafusyh yang rase macam nak patah tangan aku membawaknye...

jadi...

lepas ni kalau aku tak baca buku2 ni sampai lunyai, aku akan pastikan aku hampuk buku ni kat kepala aku sebab malas...

sebab dah beli 2 bijik buku yang mahal ini, aku kenelah berjanji pada diri aku untuk belajar rajin2 sebab kene jugak senaraikan nama aku dalam senarai dean list tak kiralah ape pun yang terjadi...

*perkataan yang di highlite itu adalah untuk mengingatkan aku yang...

- aku tak boleh lupe aku nak jadi orang kaya...

*semua orang doakan aku dapat jadik orang kaya k...

5 comments:

achik said...

semoga berjaya!!!

daku x suka beli buku tebal2 sgt.. nanti komfem daku x baca.. huhu..

inna hayati said...

to achik:
time kaseh...

semoge achik pon berjaya juga...

green apple said...

awat tak cakap ambik material sc. banyak buku laki akak kat umah ni dulu. tapi dulu la, skang dah meruyup mana ntah.

13may said...

Aku doakan hang kaya...Amin.

nanti aku pass number akaun Maybank aku...

:)

inna hayati said...

to akak epal:
haha...macamne buku tu boley meruyup?

to en.may:
amin...

aku masukkan seploh hengget je cukupkan?? hehe....