Friday, October 5, 2007

aku n cyberworld

countdown to balik umah ---> 1 hari...

yeay!esok nak balik da...jadi ini entri terakhir yang aku akan tulis dari pc ini, dalam kedai ini...sebab selepas ini aku cume akan datang amik exam n balik terus ke shah alam...insyaAllah aku takkan kembali lagi ke bumi 'hadnyai M'sia ini'...oh...oh...tapi aku akan tetap terus memblog ye...jangan segan2 singgah membaca blogku ini...

i am presenting --> an entri about memories....

cyber world is the name of this cyber cafe which i'm working for the past two months. time has quickly passing by...

(switching to malay)

tinggal lagi hari ini dan esok...di masa begini aku terkenangkan saat-saat...

... ini :

"boleh saya main game?'

"boleh saya pakai internet?'

itu dulu la...mula2...hehe...sekarang? en.bos kat sebelah pon aku main bantai ym, memblog sesuke hati, mendownload komik sesedap rasa...huhu...

sesungguhnye inilah bos paling tak cerewet pernah aku jumpa...sayang en.bos...ngah!ngah! aku akan rindu pada kedai ini sama en.bos juga...thank u for being so nice to me...

harap2 lepas ini, en.bos akan dapat pekerje yang lebih baik n tak rajin mengulor macam aku tapi rajin bekerje lebih dari aku...amin...

...kanak2 itu berkata :

" pc 10 open kak "

" pc 17 main dua jam kak "

" pc 3 tamboh seria kok "
<-- hehe...sengih je aku...


" pc 5 tambah lime posen kak , pc lime kak, pc lime, pc lime........
<-- (ulang pc lime sembilan belas kali lagi) " haha...yang ini memang aku tak tahan...takot sangat ler akak ni salah tambah kat pc orang lain...


" akak...nak print.. "

kadang2 ade yang kurang sedap sikit...

" akak, cepat ar kak!! "
<--kes tak sabar, pc belum on lagi nak suh aku log in client...huhu...adik2 ini...
macam2 kerenah kanak2 ini...

ada harinye, tibe2 semangat mereka mencanak2 naiknye...memekak la mereka dengan sepenuh perasaan...sampai angin aku pon mendidih2 jadinye kerana mereka ini, bila bersemangat...segala macam mak nenek perkataan yang disebut...penin...

ada harinye...mereka akan bermain dengan senyap sampai aku rasa macam takde orang langsung dalam kedai ini...

ape2 pon aku akan merindui juga suasana yang penuh dengan mereka2 ini...yang ramah denganku, yang baik denganku...

...berborak2 bersama mereka ini di ym :

kellyna - rakan sekolahku yang bernama sama denganku...tapi kami jauh berbeza...sebab dia sangat kuit miut, aku pulak macam anak gajah...huhu... mase sekolah dlu tak rapat sgt..tapi bila sembang kat ym macam sangat baik...bagusnye!! :)
~mekacih kembar teman aku borak2 selame 2 bulan ini...nanti kamu jangan rindu2an sama aku ye...

elliani arshad - juga teman sekolahku...yg macam-macam peelnye... ade2 je bende pelik2 die hari2... kamu ini memang ber'masaalah' ell... :P
~jangan segan2 msg aku ye sayang bila kamu perlukan teman...aku sentiasa ada...

jmeng - masih lagi teman sekolah....dulu kami jarang bercakap, lebih kepada teasing each other, kau kata aku, aku kata kau...
~tapi sekarang kamu juga sudah banyak berubah jmeng...sangat senang di bawa berbicara

fizrul - yang sombong!!mencarik aku cuma bila dia bosan membuat kerje die...huhu...
yang sangat bz memanjang, tapi sempat juga melayan aku.. mekaceh fizrul :)
juga yang sangat memencikan...suke nak suh aku puji kau..ensem la...ape la...lepas ini mesti kamu rindu sama aku sebab dah takde org kamu nak kacau untuk menghilangkan kebosanan kamu... hehe.. :)
~aku harap kamu jangan marah2 lagi ya...semuanya sudah berlalu, lupakan salah yang lalu itu n bergembiralah dengan hari ini...
jadi...lepas ini...kalau aku ajak kamu tengok wayang, kamu taknak teman...tau lah aku buat apa sama kamu nanti...hehe...

dan untuk semua yang lainnya juga... masse, amer (shahrul), azawan (yg selalu ym ngan gfnye), kak luna n achik (membe blog) n ramai yg tak tersebut d cni... terima kaseh...

aku akan rinduuuuu sama kamu2 selepas ini...

...perjalanan pergi n pulang bekerje...

aku pon kurang pasti samada aku ini memang berwajah menyenangkan atau kerana aku memang suke menegur orang atau aku sebenarnye memang sangat peramah kerana percayalah...sepanjang perjalanan aku ke kedai atau balik dari kedai...sentiasa ada je orang yang akan tegur... seperti...

pakcik, abang n akak guard kolejku yang sekarang ini semuanya kenal n tau nama aku...nah....aku memang sangat glamour sekarang...haha.. :))

pakcik kedai runcit n kedai makan kat bawah selalu tegur---> " pergi keje? balik keje? "

iye pakcik...tak ke mana dah saya ni...

pakcik n makcik jual nekbak (bahulu rendam dalam air) sebab aku suke beli kuih karipap pusing (my fav) kat derang walaupon nekbak tu tah hape2...huhu...

ramai lagi seperti pakcik anjung n makcik anjung, adik2 kedai mek, madam ct...urm..sape lagi ek?? ramai jugak lagi tapi yang pasti mereka2 itu kebanyakannye pakcik2 n makcik2...ini bermakna aku memang seorang budak yg baik sebab semua org senang denganku...ngah!ngah!...perasan sungguh beta ini...hehehe...

...aku berada di sini n menjadi sebahagian dari cyber ini...

aku ingin memohon maaf kerana ada hari2 malasku...
bila aku datang kerja lewat,
bila aku membiarkan en.bos membuat kerja sendiri (aku tak tolong la tu...isk...isk...),
bila aku asyik memblog n ber'ym' (mengulor la tu...),
bila emosiku kurang stabil n mengabaikan pelanggan yg datang,
bila angin melanda n aku menjadi singa pada adik2 ini,
bila...aku mencurik id ym kawan en.bos (hehe...)
dan maaf untuk semua rasa malasku...

aku ingin berterima kasih...
untuk en.bos yang selalu tersenyum n tidak pernah marah padaku...
untuk en.bos lagi kerana sentiasa sabar dengan macam2 anginku...
untuk en.bos no 2 yang baik hati...
untuk adik2 yang selalu menceriakan hari2ku...
untuk mereka2 (pakcik n makcik) yang tak pernah jemu menegurku sepanjang perjalananku pergi n pulang bekerja
dan untuk sahabat2 bloggers yang datang menjenguk aku di sini, memberi komen2 bernas kamu dan membaca corat-coret merapuku...teruskan datang menjenguk ku selepas ini k... :)

aku ingin menyampaikan suaraku ini pada semua...
bahawa aku sangat hepi n bersyukur kerana pernah berada di sini n pernah melalui semua ini....

aku sayang kamuuuu........... :)
terima kasih untuk semua kenangan ini......

*dah takdek dah la internet free plak pas ni...huhu...kat umah kne byor gak...kak ngah kedekut!! :P



12 comments:

Si B*ntang said...

inna.

aku sedey lakk bace entri neh.

teringat aku.

bertahun2 aku lalu jalan yang sama.
btahun2 aku bersama urg2 itu.

btahun2 aku di tmpt yg sama.

btahun2 aku memaki hamun tempat itu sbb jadual sentiasa menyusahkan aku.

tahun ini,aku pergi. aku pergi dan aku kerinduan yg amat dgn tempat itu.

*emo mode activated*

inna hayati said...

cik bintang...
kenangan...itu yang akan selalu dikenang..
masa...akan terus berjaln...

*jgn ler sediy2 k...

achik said...

selamat balik shah alam..
oh2 tak rindu ngan 'si dia' tu ke??
tak mentioned pun pasal org yg kamu admire tu.. ;p

oh2 dah balik shah alam dah dekat la kita..
mana tau nanti buleh la kita berdeting..
hehehe.. :D

inah said...

erkks..inna..ke mana kamu???

HazuraHamzah said...

hidup musti diteruskan...
tutup buku lama bkk yg baru...

apa aku merepek ni??

Azzam Supardi said...

Salam ukhuwah di Aidil Fitri. Maaf zahir batin.

ad3ck said...

wah..oo ade ape2 ke ngan en bos neh hehe.
selamat berchuti. selamat hari raya juge. maaf zahir batin.

inna hayati said...

achik:
oh..oh...terlupe pula pda en.d itu...hehe...sebenarnye admire pada en.d di kuantan je...bila balik shah alam terus lupe...ngeh...ngeh...sangat teruk...hehe..

okies...nanti buleh berdeting...achik nak kasik uit raye ken...hehe..

inah:
saya pulang ke shah alam...sudah di shah alam ni...sangat bahagia...

hazurahamzah;
tapi kenangan yang manis itu sentiasa di hati...

aku tambah merepak plak...hehe...

azzam:
salam aidilfitri...salam ukhuwah...

ad3ck:
mne de!!en.bos itu cume baik sahaja...huhu...

selamat hari raye juge...

Azzam Supardi said...

Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin. Semoga Ramadhan yang kita lalui mendapat kebarkatan dan Syawal yang tiba dipenuhi kesyukuran.

byl said...

kenangan yg best kn?

=)
slmt hari raya

13may said...

Salam,
Selamat Hari Raya..
Maaf Zahir batin...

saya sudahi dgn ucapan:
Kalau ada sumur kat ladang
Boleh la kita mandi
Kalau ada kuih dlm balang
Jgn malu malu pos mai kat sini

:)

inna hayati said...

azzam:
Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin. Semoga Ramadhan yang kita lalui mendapat kebarkatan dan Syawal yang tiba dipenuhi kesyukuran juga... :)

bergembira d hari raya.. :)

Byl:
kenangan akan sentiasa d hati... :)

selamat hari raya aidilfitri...

e.may:
serdak je bleh en.may??

selamat hari raya...