Tuesday, September 18, 2007

aku n perotku...


~ apa salah saya ?? kenapa saya diperlakukan sebegini?? ~


apakah perasaan anda jika :

1.
anda tak bangun untuk bersahur pada jam 4.30 pagi tadi, n dikala tengahari menjelma, ada bau2an makanan yang sedang dimasak untuk berbuka petang nanti menerjah2 lalu berlumba2 untuk memasuki hidungmu di mana ia mengecas neuron otakmu yang menguit2 perkataan LAPAR dalam perutmu yang kosong itu?

jawapan aku :
sesungguhnye aku rasa nak bakar kedai makan di bawah ini sekarang juga...harus!! tutupla tingkap tu nak masak pon...( bolehke masak tutup tinggkap?? ) segala macam bau naik atas ni...aku rasa makcik tu tengah goreng ayam, n ade gulai kari gak, n tak hape2 lagi yang bau harum semerbak...sesungguhnya ini amatlah menggoyahkan imanku ini... kejamkan?? kejam!! kesian la kat aku neh... dah la sejuk duduk dalam kedai ni...
kenapa??!! kenapakah aku diseksa begini...huhu...

tambah sket...

~ jam 2 petang : makcik tu goreng ikan kering n kukus pulut pulak...jahat tak??!! jahat kan??!!
kesian giler kat aku...huhu....harus aku rasa lagi terseksa...huhu...

2.
belum pun kul12 tengahari tapi perotmu sudah mula berdendang? macam2 lagu pulak tu, pas satu, satu. siap buat bunyi2an yang melampau...

jawapan aku :
aku rasa nak cepuk2 je perot aku...tapi ni perot aku, kalau cepuk saket...huhu
kalau perot orang lain takpe la lagi...

3.
dikala perot anda sedang kosong n menyanyi riang, orang2 disekeliling anda cuba untuk menaikkan darah anda yang sedang mengalir dalam keadaan tidak stabil kerana diganggu oleh neuron otak yang sibuk mengecas perkataan lapar dalam perot.
tiba2 sahaja kestabilan emosi anda terganggu kerana berlaku gangguan pada otak anda disebabkan terlalu banyak perkara yang melintasi fikiran anda : perot yang menyanyi n orang sekeliling yang menaikkan darah n macam2 lagi...

jawapan aku :
boleh tak adik2 berlaku sopan santun sikit di bulan puase ini???!!!
menci betul aku dengar diorang menjerit2 n cursing2 sambil bermaien game tu. aku seal mulut kat stapler kang baru tau...hangin satu badan aku!!
*untuk pengetahuan : perut yang berbunyi akan menyebabkan emosi saya menjadi kurang stabil dengan cepatnye...



* aku menyesal!! padan muke, berlagak sangat taknak bangun sahur pagi tadi...
* padan muke pada diri aku...


9 comments:

Keluarga Suak said...

Aku Suak, aku lihat kamu ini peminat kucing, saya ingin tunjukan cam mana Kucing kesayang ku telah hilahg membuatkan seisi rumah menangis..See my blog

inna hayati said...

i'm sory mr.Suak, saya sudah melihat ur blog tapi tak jumpa cerita kucing itu...

green apple said...

ko memang sangat tak layak menetap di somalia. baru ambil bau-bauan dah menggelepar.

13may said...

hehhe....posa tak hari nih???
huhuhuhu

inna hayati said...

green epal :
haha...ini sebab saya tak sahur kak epal...kalau sahur mesti tak bunyi punye perot...hehe..

en.may :
pose la...kite tak buat perkara2 hairan macam en.may...hahaha...
~jangan marah ek...pose...

ad3ck said...

hinilaa dugaan di bulan puase namenye hehe. sila hadapi dengan sabar. ;p.

aria ayumi said...

huhu bulan pose mmg byk dugaan. sabar jelah ek ;)

~~~***aZaHygCoMeL***~~~ said...

huhuhu....lenkali sahur ok! tengah membayangkan inna balik dr cc kul 6 lalu trus gi kedai bawah tu beli macam2 lauk :))

inna hayati said...

ad3ck :
terima kaseh...memang kene sabar banyak2 kerana dugaan di sini sangaaaatlah banyaknye...

aria ayumi :
terima kaseh...saya akan mencuba sedaya upaya untuk bersabar...

azah :
saya sudah insaf. mesti n wajib bangun sahur selepas ini untuk menyabarkan hati...
~haha...janganla bayangkan...malu...

*terima kasih semua : saya akan mencuba menahan hati dari marah2 lagi...*