Friday, August 17, 2007

aku yang garang...

kawan-kawan aku selau cakap aku tak betul. Selalu wat keje bukan2.itu kalau dengan kawan2 la...
tapikan...kalau tanya anak sedara aku,mesti diorang cakap
: cik na ni garang la... :
garang sebab :
aku neh cepat hangin sket ngan budak2 yang kurang pengajaran...
jadinye...bile jek aku jumpa budak2 yang ala2 tak reti nak hormat org tua nih,aku cepat jek rase nak lepuk2 budak2 ni.tapi...biasanye aku tak la lepuk...anak orang meh...(karang ngadu kat mak ayah diorang,payah plk..weh..weh..) habis2 kuat pun aku cume tunjuk jek la muke ala2 singe kat budak2 tu...hahaha..garangnye...
actually bukanlah aku garang,cumenye,bila jumpa dengan perangai2 yang aku tak berape nak berkenan ni,cepat jek darah naik kat kepala...berasap2...nak2 lagi plak kalau jumpa budak2 yang memang kurang sopan santun dalam diri ni.mak ayah diorang tak garang ke ngan diorang kat umah ek?
satu sebab aku macam mak singe kalau ngan anak2 sedara aku : pasal aku tak moh anak2 sedara menjadi kurang asam pada orang lain.malu eh!!ade anak sedara perangai tak semenggah.anak sendiri apetah la lagi... (anak sendiri lame lagi la kot...(",) ...)
jadinye aku memang rasa tak patut sungguh kalau kite memanjekan n buat baik kat adik2 yang perangai tak berape nak baik.sebab aku takot...menengok budak2 zaman sekarang yang semakin hilang arah tuju...hilang rasa hormat...
(eeiii...ngerinye aku mengenangkan anak2 sedara aku yang tengah nak membesar...*ngee....)
*pinjam dari nazek*

work :
as d matter of fact...aku memang tengah b'angin skang nih!!
keje kat cni macam senang jek..tapinye kadang2 menguji gak kesabaran aku.aku yang penuh ketenangan menghadap muke2 budak2 yang datang men game kat cni pon terasa tercabar ngan kerenah2 anak2 orang...yang sangatla bermacam2,berbagai2.yang sopan,lembut gak la aku melayan...yang kurang sopan neh...rasa nak meletup aku sekejap!! (actually...banyak kali gak...huhu...)

~sabarkan hatiku ini banyak2 n banyak2 sangat2...huhu...~
( rasanye aku kene amik kursus penjagaan kanak2 kot,barula aku pandai sket nak berlembut ngan budak2...huhuhu )

~ngeh...ngeh...macam ner nak der anak sendiri neh??~
(kene ker??!!)

ku rasa angin puting beliung dalam perutku ni dah tak terkawal!!pergh!!sakitnye hati pada sesuatu!!
kegeraman yang melanda hampir sampai ke otakku!!perutku rasa berpusing2,berputar2...
urgh!!marahnye!!apekah aku yg b'masaalah sebenarnye??aku dah agak dah jadi macam nih...dari pagi dah rasa mood aku tak berapa nak ceria...urgh!!!marah!!!marah!!!

~berdenyut2 otak aku menahan rasa...huhu...kesian aku...~

No comments: